Home
Succesverhalen
Slimme AI-assistent TicketBuddy

Maak kennis met TicketBuddy: de slimme AI-assistent voor jouw servicedesk

CloudNation en TOPdesk hebben hun krachten gebundeld om AI naar de supportomgeving te brengen — met als resultaat TicketBuddy. Deze slimme AI-assistent is speciaal ontwikkeld om servicedeskmedewerkers te ondersteunen bij hun dagelijkse werk. Door repetitieve taken te automatiseren en directe toegang te bieden tot relevante kennis, maakt TicketBuddy het werk sneller, slimmer en leuker.

Ontwerp zonder titel (1)-1

TicketBuddy helpt jouw TOPdesk-medewerkers om snel antwoorden te vinden, terwijl ze onderweg hun kennis verbeteren! Met TicketBuddy hoef je niet meer te zoeken in ticketgeschiedenis, kennisitems, documentatie of op het web om een oplossing te vinden. Een geavanceerde, gebruiksvriendelijke AI-tool die de productiviteit van de helpdesk verhoogt.

Bij CloudNation geloven we in de kracht van technologie om werk slimmer, sneller en leuker te maken. Toen TOPdesk ons benaderde met een duidelijke ambitie, AI integreren in hun supportomgeving, zagen wij een kans om onze krachten te bundelen. 

Het resultaat? TicketBuddy: een AI-gedreven assistent, ontwikkeld in nauwe samenwerking met TOPdesk, die servicedeskprocessen versterkt en versnelt. TicketBuddy integreert moeiteloos binnen het TOPdesk-platform en helpt supportteams om efficiënter te werken, sneller oplossingen te vinden en minder tijd kwijt te zijn aan repetitieve taken. 

 

De uitdaging 

Servicedesks hebben vaak te maken met een hoge stroom aan tickets, waarvan een groot deel eenvoudig en herhaaldelijk is, mits de juiste informatie snel beschikbaar is. Handmatig triageren, zoeken door versnipperde documentatie en telkens dezelfde taken uitvoeren, leidt tot vertragingen en frustraties. TOPdesk vroeg ons daarom om een AI-oplossing te ontwikkelen die hierin echt het verschil maakt. 

 

Onze oplossing: TicketBuddy 

In nauwe samenwerking met TOPdesk ontwikkelden we TicketBuddy: jouw slimme AI-assistent, gebouwd door CloudNations specialisten in AI, cloud, automatisering en applicatieontwikkeling. TicketBuddy versterkt jouw bestaande workflows op een intuïtieve manier, zonder bestaande systemen te verstoren. 

  • Sneller antwoorden vinden: TicketBuddy analyseert verspreide documentatie en historische data om direct kant-en-klare oplossingen te bieden. 
  • Meer werkplezier: Minder repetitief werk betekent meer ruimte voor échte probleemoplossing en klantcontact. 
  • Directe toegang tot kennis: Nooit meer eindeloos zoeken. TicketBuddy toont relevante documentatie precies op het moment dat je het nodig hebt. 
  • Taalbarrières overbruggen: TicketBuddy begrijpt en antwoordt in meerdere talen, ongeacht de brontaal van de informatie. 

 

De impact 

  • Tot 30% kortere afhandeltijden van tickets.
  • Betere SLA-naleving en snellere responstijden.
  • Hogere medewerkerstevredenheid dankzij minder repetitieve taken.
  • Direct bruikbare inzichten uit je eigen data en documentatie.

 

Conclusie 

Met TicketBuddy leveren we niet zomaar een tool, we geven je een digitale collega die meegroeit met jouw organisatie. Dankzij de nauwe samenwerking met TOPdesk sluit de integratie naadloos aan op bestaande systemen en zijn de AI-mogelijkheden perfect afgestemd op de praktijk van servicedesks. 

BuyBay-2 (web)
Lees verder

Meer weten over TicketBuddy?

Meer informatie

Andere succesverhalen